Melodifestivalen 2012 - Final

ahapp, då var det väl dags för finalen då? o.o Gud vad snabbt dessa 6 veckor alltid går (:
poäng: 0-5
(vet att jag är lite för kritisk)

1. David Lindgren: Shout it out

Låten: 4, jag tycker den är väldigt bra och genomarbetad och en perfekt låt för discon m.m!! denna kommer spelas mycket på fester framöver. Kanske lite tråkig, för såna som inte fattar grejen med party-disco stil, men personligen tycker jag han sjunger bra också :D !!!!!!!!! Heja, heja.
Kläderna: 3. Kostymen får det att se lite mer allvarligt ut än det borde, men David passar i kostym och det får han ett plus för.
Numret: Men guud, 4!! David var hur duktig som helst på scen, och break-dancen var ju hur bra som helst, jag typ bara dog O.O wäääh!!!!!
Total poäng: 11/15
2. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern: Jag reser mig igen

Låten: 2 får den av mig. Jag tycker låten är tråkig och helt fel stil, men jag kan inte riktigt låta bli att gilla den lite ändå! Man hakar jättelätt upp sig på den, vilket inte är kul D:
Kläderna: 1.. En vampyr passar helt enkelt inte i kostym, och T. Flinck påminner mig ganska mycket om en sådan. Och BARFOTA?! minus för det med.
Numret: Tyvärr, jag fastnar inte lätt för ett nummer där en gubbe står still på scen och ser gråtfärdig ut. Och fyfan vad TRÅKIGT det var!!!! Tyvärr, Thorsten!! 1 för det med.
Total poäng: 4/15
3. Dead by april: Mystery

Låten: 2. Först när jag hörde den tänkte jag typ 'men det här kan ju vara bra!' och sedan kommer den där skrik-killen. Annars är det där 'It's a mysteryyyyy' bra, ända tills den där skrikkillen kommer in. D: menmen, vet inte vad jag ska säga...O.O
Kläderna: 2, haha. Tycker de passar bra till låten. Men han som sjunger passar inte i korta linnen.
Numret: 1. Jag får ont i ögonen bara att titta på dem.
Totalpoäng: 5/15
4. Lisa Miskovsky: Why start a fire

Låten: 3! Låten var rätt bra och efter en stund hade jag utan att jag märkt det börjat typ gunga i takt med musiken. Tyvärr är detta ingen vinnare, men Lisa är jätteduktig och jag hoppas hon återkommer ngn annan gång med en bättre låt, detta var trots allt hennes mellodebut :D
Kläder: Lisas kläder passar ganska bra, 3! skulle dock ha varit kul om hon valt något ovanligt än bara något svartvitt...:/ dock var den mycket fin!! skorna diggar jag också, så ett plus för det..
Numret: 2. Synd att hon typ bara stod still hela tiden, även om det syntes att Lisa var mycket van med att stå på scen och det är ju ett plus!!! De där dansarna i bakrunden var lite skrattretande men ja. Det passade :)
Totalpoäng: 8/15
5. Top Cats: Baby doll

Låten: 4!!!! wääääääh, bra låt ju :3 även om jag inte brukar gilla rockabilly så mycket o_O
Kläderna: Tråkiga kläder D: 2. Passar till rockabilly men ändå...D: TRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅK!!!!
Numret: 3! Livligt och bra, precis som låten. Heja heja :D
Totalpoäng: 9/15
6. Loreen: Euphoria

Låten: 4! Det var ju en jättebra låt :D precis vad jag vill se i finalisen, GOGOGOGO tjejen! Dock tycker jag den kan bli lite förvirrande ett tag men det rättas snabbt till ;) jag är nöjd.
Kläderna: Alltså jag förstår mig inte riktigt på Loreens kläder, varför valde hon egentligen en konstigt tunn badrock? och jag fattar inte heller grejen med T-shirten- det såg hela tiden ut som om hennes bröst skulle tränga sig ut därifrån HAHA! men det passade ändå konstigt nog ganska bra, så ett plus för det! 2!!!!
Numret: Loreen är alltid cool på scen, och hon lyckades även bra denna gången även om hon såg ganska plågad och ensam ut. Men aja, 3!
Totalpoäng: 9/15
7. Ulrik Munther: Soldiers

Låten: GUD VAD BRA ULRIK SJUNGER!! Låten är ju hur bra som helst, och Ulrik gjorde den ännu bättre! Jag är andlös, gud vad duktig han är. 5555555555555555555555555555555555555555!!!!!!!!!!!!!!!
Kläderna: Men vad söt han var i sina kläder, jag gillade verkligen det- 4 <3
Numret: Kanske lite tråkigt att han inte rörde på sig så mycket men han är ju så söt att man inte riktigt tänker på det. 4, verkligen :3
Totalpoäng: 13/15
8. Björn Ranelid & Sara Li: Mirakel

Låten: Jag trodde seriöst att det bara var ett skämt när jag såg den i tv första gången o'x LOL!!!!!!! alltså, är det ens en låt? dock tycker jag att den är så rolig att den får en 2a av mig. och det är faktist ganska bra för att vara den låten. Och guuuud vad jag skrattade när Ranelid i slutet sjöng med i 'ett miraaaaakel som kallas kärleekeeeen' och det. HAN KAN INTE SJUNGA!!!!! (jag hakade inte upp mig på den alls, den bara gled förbi min hjärna. Jag sjunger fortfarande tyst för mig själv på Soldiers)
Kläderna: Inte för att man direkt tittade på kläderna när man var för upptagen med att skratta med huvudet i kudden, men jag tittade på den efteråt för att minnas dem. HEJA MIG. Men kläderna passade ju ändå till temat. 3.
Numret: Jag vet inte vad jag ska säga...2 O.O
Totalpoäng: 7/15
9. Molly Sandén: Why am I crying

Låten: Jättebra låt tycker jag :) Molly är hur duktig som helst. 5 verkligen, 5. 5. 5. 5. 5. 5.
Kläderna: Gud vad söta kläder hon har, såna vill jag också ha! 4!
Numret: Det var jättepassande med den där ångan eller vad det är. Jag tycker allt passade, det var ju så exakt :D 5!¨
Totalpoäng: 14/15 :O
10. Danny: Amazing

Låten: Den var bättre än hans förra mello-låt "in the club" och jag tycker den är svängig och ja, cool helt enkelt :3 dock var det synd att EMD splittrades, det hade varit tusen gånger bättre med Erik och Mattias på scenen med Danny. Men såklart sjunger Danny bra han också, men han har aldrig varit så bra som han var under EMD tiderna!! 3.
Kläderna: Rymddräkt? tyvärr, Danny, jag fattar inte riktigt grejen... O.O 2.
Numret: Coolt med det där självlysande i slutet :D jättefint nummer, 3!!
Totalpoäng: 8/15
DET VAR MIN POÄNGSÄTTNING, TACKAR TACKAR :D

Kommentarer
Postat av: Master biis

Hyvin kirjoitettu, kiva nähdä kuka voittaa ...

2012-03-10 @ 20:02:18
Postat av: elli

Jag tänkte precis samma av den dä Mystery låten! De e sådär att först tänker man att den e bra men sen när den dä skrik typen kommer så förstörs hela låten!

2012-03-11 @ 08:01:17
Postat av: Nix

Jahuuuu :D

2012-03-13 @ 17:54:09
URL: http://www.windandwaves.bloggplatsen.se
https://cdn2.cdnme.se/cdn/9-2/2553921/images/2012/lol_195254278.jpg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0